Voorbereiding (4)

Wat doet de organisatie? Wat moet ik zelf regelen?

Voorafgaand aan het evenement worden 4 trainingsdagen in Nederland georganiseerd.

Daarnaast is er in Oostenrijk een bijeenkomst (veiligheidsbriefing/ bezinningsbijeenkomst) de avond voor het evenement, gepland. Dit is een verplichte bijeenkomst! In deze bijeenkomst worden de gevaren genoemd van onderkoeling en welke maatregelen er worden en zijn genomen. Maar ook zullen we die avond samen aandacht besteden aan de essentie van onze reis. Een soms emotionele rollercoaster waar een lach en een traan elkaar kunnen afwisselen.

Zorg dus dat je uiterlijk vrijdagmiddag de 26e arriveert. Mooier is het als je eerder aanwezig bent zodat je ruimschoots gelegenheid heeft om met de groep kennis te maken.

Voorafgaand zullen we je vragen of je gebruik wilt maken van een fiets, die we gezamenlijk zullen huren. Dit is geen garantie, omdat op dit moment nog geen zicht hebben op het aantal deelnemers en de behoefte aan huurfietsen.

Donderdagavond hebben we een gezamenlijke ontvangst, we gaan er dan vanuit dat je zelf gegeten hebt. De lunches worden niet gezamenlijk aangeboden. Op de vrijdagavond is er een bezinningsavond en nodigen we je uit voor een gezamenlijk diner (kosten zijn wel voor jezelf). De zaterdagavond is er een feestavond, dit is inclusief eten (kosten worden nog gecommuniceerd).

Zelf regel je je vervoer, plaats een bericht in het forum om te kijken of je samen kunt kiezen, is gezelliger en goedkoper.

Verblijf regel jezelf, kijk naar de mogelijkheden en de kortingen die we voor je hebben kunnen regelen. Misschien is het leuk om wel met jouw buddy’s samen te zitten. We zijn dit jaar met een aanzienlijk grotere groep, dus boek op tijd je accommodatie.

Trainingsdagen

Voor ons komende evenement hebben we weer een aantal trainingsdagen gepland staan, deze zijn gratis bij te wonen voor deelnemers.

  • 24 september in zuid Nederland (bekend gemaakt aan deelnemers)
  • 22 oktober (samen met de start van het plonsseizoen) Gooimeer Blaricum
  • 19 november in noord Nederland (specifieke locatie volgt)
  • 16 december Gooimeer, samen met kids challenge
  • 14 januari in zuid Nederland (locatie volgt)

Tijdens de training gaan we aan de slag met ademhalingsoefeningen en zullen we een ijsbad ingaan. De trainingen zijn vrij toegankelijk voor ingeschreven deelnemers. Neem een zwembroek/ bikini mee en een handdoek. Wij zorgen voor hete thee.

Kan ik zelf een fiets meenemen? Kan ik in Oostenrijk een fiets huren? En hoe zit het met spikes?

U kunt uw eigen fiets meenemen, maar met hulp van de organisatie kan ook een huurfiets geregeld worden. Dit dient echter ruim van tevoren aangemeld te worden zodat u niet met lege handen komt te staan.

Er is een kans dat het parcours besneeuwd en ijzig is. Fietsbanden met spikes worden daarom aangeraden. Over het algemeen is het goedkoper om dit zelf te regelen.

Hoeveel sponsorgeld wordt er van mij verwacht?

Wij verwachten van de deelnemers dat zij zich gaan inzetten voor het doel van ice4life (de missie van Mark) en hiervoor hebben wij o.a. geld nodig!

Deelnemers laten zich sponsoren of zetten zelf geld genererende acties op. Voor deelname is geen minimum inbreng vereist. Wij willen de deelnemers zelf laten bepalen wat zij regel vinden om bij te kunnen dragen aan het doel van Ice4Life. Wij vragen u dit wel aan ons kenbaar en publiekelijk te maken. Het evenement heeft als doel om de Missie van Mark te ondersteunen en stap voor stap te realiseren.

Vlucht & verblijf (5)

Wat regelt de organisatie? Wat moet ik zelf regelen?

De organisatie focust zich op het evenement, de trainingsmomenten en de bijeenkomsten. De deelnemers en de supporters worden via de website en/of de mail op de hoogte gehouden.

Omdat het evenement in Oostenrijk wordt georganiseerd is het makkelijk om hier zelf naar toe te rijden. Als mensen besluiten om met vliegtuig of trein te komen moet er zelf voor het transport naar Uttendorf (Salzburgerland) worden gezorgd.

De organisatie zorgt voor alles rondom het evenement en de accommodatie van de gezamenlijke bijeenkomsten. Als deelnemer wordt u gevraagd om zelf zorg te dragen voor uw eigen materialen (geschikte fiets) en voor uw eigen accommodatie.

Is deelname op eigen risico?

U neemt deel op eigen risico. Zorg daarom voor een goede reisverzekering met voldoende dekking.

Dit ontslaat ons niet uit onze verantwoordelijkheid om risico’s zoveel als mogelijk te beperken. Veiligheid heeft bij ons de hoogste prioriteit. E.e.a. kan betekenen dat bij onverantwoorde risico’s deelnemers uit het parcours worden gehaald of zelfs dat het evenement kan worden gestaakt.

We benadrukken dat binnen het evenement plezier, gedenken, samenzijn en “diepgaan uit liefde voor een ander” centraal staan. We kunnen niet vaak genoeg benoemen dat het niet om snelheid of tijd gaat.

Moet ik zelf een vlucht boeken?

U moet zelf uw vlucht boeken naar de luchthaven Keflavik, in de buurt van de hoofdstad Rejkjavic. Vliegen kan met Icelandair of WOW air. Check ook regelmatig de website van Groupon, hier zijn regelmatig aanbiedingen te vinden voor goedkope vliegtickets naar IJsland. Wij zullen u over deze aanbiedingen informeren middels een bericht op onze website.

Wij van Ice4Life adviseren rond de 21e/ 22e heen te vliegen, zodat u ruim op tijd in IJsland aankomt. Nogmaals: gelet op de weersomstandigheden kan het evenement de 25e of de 27e plaatsvinden. Houd hier rekening mee bij het boeken van uw vlucht.

Hoe regel ik een hotel en mijn verblijf? Kan ik ook via Airbnb boeken?

U regelt zelf uw verblijf. Dat kan op verschillende manieren. U kunt bijvoorbeeld via Tripadvisor een hotel boeken of via Airbnb een privékamer bij een lokale huurder reserveren.

De organisatie heeft zelf goede contacten met Chris de Jong, eigenaar van Haus Brandeck. Vanuit dit ontbijtpension worden ook de trainingen georganiseerd. Chris verzorgt evt. ook de contacten met omliggende hotels of pensions in de buurt. Voor vragen of reserveringen mailt u naar info@brandeck.at (www.brandeck.at).

Hoe is het transport geregeld tijdens mijn verblijf?

Het evenement vindt plaats in het centrum van Uttendorf. In Uttendorf is alles op loopafstand. Haus Brandeck waar wij als organisatie zitten ligt ongeveer 300 meter van de start. Mocht er transport nodig zijn voor een van de bijeenkomsten dan zal de organisatie kijken wat er voor geregeld kan worden.

Algemeen (8)

Wanneer vindt het evenement plaats?

Het evenement in Oostenrijk vindt plaats op 29 Januari 2017. Bij zeer extreme weersvoorspellingen kan de organisatie uitwijken naar 28 januari.

Wie kan er deelnemen? Hoe bereid ik mijzelf voor? Moet ik trainen voor deelname?

Je gaat met ontbloot bovenlijf 10 km kunnen rennen/ lopen, 20 km fietsen en tot slot maximaal 10 minuten het koude water in. Dit is niet vrij van risico’s en we hebben daarom een leeftijdsgrens ingesteld.

De minimale leeftijd om deel te mogen nemen aan dit evenement is 18 jaar. De deelnemers moeten zich bovendien bewust zijn van het commitment dat zij aangaan en omdat deelname voor eigen risico plaatsvindt vragen wij de deelnemers om een disclaimer te ondertekenen.

Zonder voorbereiding wordt het een zware klus om de kou te trotseren en de inspanning te volbrengen. Zorg dat je goed getraind aan de start komt. Ice4life organiseert dit najaar (gratis) trainingsbijeenkomsten. Hou de agenda op onze website goed in de gaten

Wij raden aan om met een buddy te trainen. Eventueel kunnen wij u in contact brengen met instructeurs van de Wim Hof methode, zodat u zich kunt trainen op ademhaling, focus en een juiste mindset. Meer weten? Neem contact op met de organisatie.

Hoe kan ik inschrijven voor het evenement?

Inschrijving kan alleen via de website, Na inschrijving krijgt u een informatiepakket en het definitieve inschrijfformulier en een disclaimer toegestuurd. U dient deze te ondertekenen en via de post terug te sturen of te scannen en te mailen. U krijgt dan van ons de definitieve bevestiging.

Wat kost deelname? Wat krijg ik daarvoor?

Deelname aan het evenement kost € 100,- per deelnemer. Dit bedrag wordt besteed aan de organisatie van het evenement, een bezinning –en informatieavond en een feestavond na afloop. De organisatie is in handen van een groep vrijwilligers die belangeloos werken aan het organiseren van het evenement.

Wij doen ons uiterste best om het evenement vlekkeloos te laten verlopen. Toch kunnen er zaken zijn die in uw ogen verbetering behoeven. We hebben hiervoor een aanspreekpunt waar u met uw klachten/opmerkingen terecht kunt.

U dient ook zelf te zorgen voor goede kleding, loopschoenen, een fiets en warme kleding voor na afloop van het evenement.

Wat regelt de organisatie? Wat moet ik zelf regelen?

De organisatie focust zich op het evenement, de trainingsmomenten en de bijeenkomsten. De deelnemers en de supporters worden via de website en/of de mail op de hoogte gehouden.

Omdat het evenement in Oostenrijk wordt georganiseerd is het makkelijk om hier zelf naar toe te rijden. Als mensen besluiten om met vliegtuig of trein te komen moet er zelf voor het transport naar Uttendorf (Salzburgerland) worden gezorgd.

De organisatie zorgt voor alles rondom het evenement en de accommodatie van de gezamenlijke bijeenkomsten. Als deelnemer wordt u gevraagd om zelf zorg te dragen voor uw eigen materialen (geschikte fiets) en voor uw eigen accommodatie.

Kan ik zelf een fiets meenemen? Kan ik in Oostenrijk een fiets huren? En hoe zit het met spikes?

U kunt uw eigen fiets meenemen, maar met hulp van de organisatie kan ook een huurfiets geregeld worden. Dit dient echter ruim van tevoren aangemeld te worden zodat u niet met lege handen komt te staan.

Er is een kans dat het parcours besneeuwd en ijzig is. Fietsbanden met spikes worden daarom aangeraden. Over het algemeen is het goedkoper om dit zelf te regelen.

Hoeveel sponsorgeld wordt er van mij verwacht?

Wij verwachten van de deelnemers dat zij zich gaan inzetten voor het doel van ice4life (de missie van Mark) en hiervoor hebben wij o.a. geld nodig!

Deelnemers laten zich sponsoren of zetten zelf geld genererende acties op. Voor deelname is geen minimum inbreng vereist. Wij willen de deelnemers zelf laten bepalen wat zij regel vinden om bij te kunnen dragen aan het doel van Ice4Life. Wij vragen u dit wel aan ons kenbaar en publiekelijk te maken. Het evenement heeft als doel om de Missie van Mark te ondersteunen en stap voor stap te realiseren.

Is deelname op eigen risico?

U neemt deel op eigen risico. Zorg daarom voor een goede reisverzekering met voldoende dekking.

Dit ontslaat ons niet uit onze verantwoordelijkheid om risico’s zoveel als mogelijk te beperken. Veiligheid heeft bij ons de hoogste prioriteit. E.e.a. kan betekenen dat bij onverantwoorde risico’s deelnemers uit het parcours worden gehaald of zelfs dat het evenement kan worden gestaakt.

We benadrukken dat binnen het evenement plezier, gedenken, samenzijn en “diepgaan uit liefde voor een ander” centraal staan. We kunnen niet vaak genoeg benoemen dat het niet om snelheid of tijd gaat.

Mogelijk heeft u nog een aantal vragen over het evenement. Wij hebben daarom de meest gestelde vragen op een rijtje gezet. Kunt u het antwoord op uw vraag toch niet vinden? Neem dan gerust contact met ons op via onderstaand contactformulier!

Neem contact met ons op